Everyday
Peace be upon you

I miss him so much :')
13 April 2012
Assalamualaikumm . sudah sekian lama tidak meng-updateing blog ni . berhabuk rasanyaaa *ambik bulu ayamm lapp* heee . Okayy hari ni ttbe saya  terasa nak update blog ..  korang nak tahuu .. saya teramat amat menrinduii kekasihh saya iaituu Ayah saya . Dia kekasih saya yang saya sangat cintaaaaaaa . dia segala galanyaa buat saya ... tapii sekarang  dia dah tak adaaa.. dia telah meninggalkan saya sekeluarga selama lamanyaaa .


 saya redha dengan pemergiannyaaa ... yelaa 6tahun dia menahan sakit deritanyaaa sehingga dia menghembuskan nafas yang terakhir pada 12/1/2012 . Dia seorang yangg tabah , periang , caring , pelawak ... tiada siapa yang dapat menggantikan tempat diaa ... Saya ingat lagii sewaktuu menjaga dia di hospital tengku ampuah rahimah selama seminggu ...  macam macam karenahhh .. Yang tidak dapat saya melupakan ketika dia gelak sampai keluar air mata , Ya Allahh rinduunyaaa saat tu , Tidak dapat saya lupakan juga saat saat bersamanya .  


Hanya Kau sahaja yang tahuu bertapa rindunyaa , sayangnyaa aku kepadanyaa . Sedih yang teramat ketika saya melihat jenazah yang berkapankan kain putihhh di baringkan diatas katil di ruang tamuuu ketika itu , hanyaa airmata sahaja yang dapat saya keluarkan . Rasa tidak percaya yang dikapankan ketika ituuu adalah ayah sayaa , Sebakk hatiii melihat sekujur badan yang tidak bernyawa didepan mata saya .. Kalaulahh masa tuu saya pulang awal kerumahh mungkinn saya dapat melihat dia menghembuskan nafas terakhirr . Mestii saya dapat mengucapkan kalimah syahadah kepadanyaa .. .. setiap saat detik waktuu saya merinduinyaa .

 "Bismillahhirahmannirahim , Kaulah Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang , Kau tempatkanlah arwah ayah aku dikalangan orang yang beriman , Kau ampunilahh semua dosa yang telah dia lakukan , Kau lindungilahh dia dari seksaan kuburr , Kau terangilah kubur beliau dengan Cahaya Syurga .. sesungguhnya kepada-Mu aku memohon .. Rabbana atina fid-dunya hasanatan, wa-fil akhiratai hasanatan, wa-qina azabannar , Wasallallahhualiwasalm .. walhamdulillahhirabilalamin " ... Al-Fatihah ..





Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post